“Indywidualnie, jesteśmy jedną kroplą.
Razem jesteśmy oceanem”.Ryunosuke Satoro
Organizacja w Nielsen powstała w czerwcu 2016 i aktualnie
obecnej zrzesza 50 osób. Nie jesteśmy typową organizacją – istniejemy w
międzynarodowej korporacji o branży badawczej, marketingowej, gdzie większość
pracowników to ludzie młodzi tzw. „milenialsi”, którzy w większości są
zadowoleni z warunków swojej pracy i dla których stabilność zatrudnienia jest
tematem drugorzędnym, bo potrafią zmieniać pracę z częstotliwością zmiany ubrań
na modniejsze :). Po co w takim razie związki zawodowe w takiej korporacji ?
Nic nie jest na tyle dobre, by nie mogło być lepsze i zawsze warto dążyć do
zmian, nawet jeśli byłyby to zmiany z lepszego na najlepsze. Ponadto, w każdej
nawet dobrze prosperującej korporacji musi być głos pracowników – niezależna
instytucja, która wysłucha, doradzi, będzie stać na straży prawa pracy i zawsze
po stronie pracowników, będzie reprezentantem załogi w kontaktach z pracodawcą.
Mamy wiele wyzwań. W lutym rozpoczynamy serie spotkań informacyjnych dotyczący
Pracownicze Programy Kapitałowe, dodatkowo w końcu po ponad dwóch latach
działalności udało nam się przekonać pracodawcę do stworzenia lokalnej polityki
antymobbingowej. Również bierzemy aktywny udział w zarządzaniu funduszem
socjalnym – rozszerzyliśmy ofertę inicjatyw sportowo-kulturalnych
współfinansowanych przez fundusz tj. wspólne wyjścia do teatru, spływy kajakowe
czy udział w biegu Color Run. Jednak najważniejsze dla nas, to szerzyć ideę
związków zawodowych, w którą bardzo wierzymy i chcemy nią zarażać innych
pracowników. Ufamy, że naszą związkową pasją
i zaangażowaniem możemy wpływać na udoskonalenie naszej korporacyjnej
codzienności. Dużą wagę przykładamy do rozmów z naszymi członkami. Raz w
miesiącu organizujemy inspirujące spotkania przy kawie i ciastkach, rozmawiamy
o tym, co byśmy chcieli zrobić/zmienić w naszej firmie. We wrześniu udało nam
się zorganizować warsztaty wyjazdowe, gdzie oprócz tego, że się
zintegrowaliśmy, to intensywnie pracowaliśmy nad założeniami na 2019 rok.
Nielsen jest globalną spółką działającą w ponad 100 krajach i zajmującą analizą danych. Od ponad 90 lat firma dostarcza informacji i analiz opartych na naukowych dyscyplinach i innowacjach, nieustannie opracowując nowe sposoby odpowiedzi na najważniejsze pytania, z którymi mierzą się media, reklama, handel detaliczny i szybko rozwijające się sektory dóbr konsumpcyjnych.
Nasza ekipa
Monika Sobiech, przewodnicząca
Karolina Bielecka, zastępca przewodniczącej
Joanna Ściborowska, skarbnik
Małgorzata Gittler, sekretarz